Klachtenregeling – Huisarts Jenkins – Woerden

Welkom op de website van Service Huisartsen Woerden

Informatie over de praktijk:

Wij zijn een service gerichte praktijk en vinden persoonlijk contact belangrijk. Gezien de drukte vragen wij wel, zoveel mogelijk, eerst te bellen alvorens de praktijk te bezoeken.

Deurbeleid: 

  • Neemt u voordat u naar de praktijk komt  telefonisch of via het e-consult contact op, dit om het aantal mensen en de drukte bij de balie zoveel mogelijk te beperken.
  •  bij luchtwegklachten is een mondkapje dragen nog steeds verstandig en afstand houden sowieso.
  • Bij een afspraak komt u bij voorkeur alleen (max 1 begeleider per kind).

Triage:

Wanneer u onze praktijk belt, krijgt u een van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.  Uiteraard doen de praktijkassistenten alles in samenspraak en overleg met uw huisarts. Triage zorgt er voor dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener.

Triage kan als gevolg hebben dat u langer moet wachten omdat iemand met een  urgentere klacht voorgaat. We vragen hiervoor uw begrip.

Opleidingspraktijk:

In de praktijk worden huisartsen, coassistenten (dokters in opleiding) en doktersassistenten opgeleid.

In december 2023 start er weer een nieuwe huisarts in opleiding, er is nu een 3e jaars coassistent.

 Service Huisartsen Woerden

Rubensstraat 52 D
3443 GG Woerden
0348-412026

Voor SPOED toets 1.

Wilt u de assistente spreken toets 2.
Heeft een herhaalrecept nodig toets 3.
Bel 112 voor levensbedreigende situaties.

Bereikbaarheid:

Service huisartsen is voor spoed de hele dag telefonisch bereikbaar (van 8:00 tot 17:00 uur)
Service huisartsen is ,bij geen spoed, telefonisch bereikbaar van:

  • 08:00 tot 10:00 uur
  • 10.30 tot 12:30 uur
  • 13:30 tot 16:00 uur

Heeft u een vraag die niet dringend is dan kunt u ook een e-consult doen. U heeft hiervoor een account nodig dat gekoppeld is aan uw dossier.

Openingstijden praktijk: 

Maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
De balie is gesloten van 10:00 tot 10:30 uur en van 12.30 tot 13.30 uur.

Voor dringende medische hulp nodig in de avond, nacht, weekend en feestdagen?

SPOEDZORG Spoedpost Noordwest Utrecht 

Tel: 088-130 96 20

Soestwetering 1
3543 AZ Utrecht

Voor meer informatie: https://spoedpost-noordwestutrecht.nl/

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Heeft u een klacht? Meld het ons dan. U kunt dit aan de balie melden. U krijgt dan een formulier dat u in kunt vullen. Indien nodig kunnen wij u helpen.

U kunt ook onderstaand formulier invullen. Link online klachtenformulier met verzending naar beveiligde mail. Deze kunt u ook per post naar de praktijk sturen.

Na ontvangst van uw klacht zal de betreffende zorgverlener, de huisarts of onze klachtencoördinator binnen 5 werkdagen contact met u opnemen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.